Wednesday, September 5, 2007

Det räcker nu Posten!

Vad hände med Posten Sverige?
Jag har ju tidigare uttryckt min välvilja till detta tappra folk som möter dagarna i tidig gryning i ur och skur…
Men nu är det slut på vänligheten. Mått och sans.
Hur kan det vara möjligt att tappa greppet så fullständigt Posten?
Snart kan jag numret till postens paketefterlysning i huvudet. Drömmer om kollinummer och ojar mig för att paketen inte kommer mig tillhanda.

För ett tag sedan väntade jag på att en portättfond skulle dyka upp i min närhet. Jag ringde Poståkeriet och efterlyste.
- Den låg i Jönköping förut, sa de. Sedan inte ett spår.
Jag väntade och väntade och aldrig dök den upp.
Men så en dag ringde telefonen.

(Borlängedialekt)
- Ja hej det var från Posten i Borlänge. Vi tror att vi har något som är ditt här.
- Jaha…
- Det är någon form av rulle med tyg på. Den är svart och i mitten är det som en måne, är det din?
- Ja det låter likt något som är mitt.
- Ja vad fint, då skickar vi den till dig nu då.

Vad hände? Varför hamnade den där? Borlänge låter ju inte ens likt Årsta. Än mindre ligger det i närheten.

Häromdagen skickades ett nytt paket till mig. Dagarna gick. Ingen avi i sikte.

- Ja hej jag har följande kollinummer och undrar var mitt paket tagit vägen?
- Då ska vi se…jag kan bara se att det är skickat den 27 augusti.
- Ja och idag är det den tredje. Kan du se var paketet ligger?
- Det går inte att se det tyvärr.
- Men…mitt paket då?
- Var det något viktigt i det?

Är det så Posten prioriterar sina paket? Efter viktighet?
Och hur viktig måste man vara för att få sitt paket överhuvudtaget?

Postens tappra fana har för alltid plockats ner.

No comments: